Türkiztoll

Színezd ki vele a hétköznapokat! :)

Ráncba szedem az életem

- január 16, 2015

Ez is az újévi fogadalmaim közé tartozik: ideje még jobban ráncba szedni a dolgaimat és beülni végre a volán mögé az élet autójában. Igyekszem ezt a gondolkodásmódot kiterjeszteni a lehető legtöbb területre.

A háztartási gubancok megszelídítésének céljából elkezdtem olvasni a híres FlyLady könyvét. Ez azért is nagyon jó, mert angolul mindig csak tervezek olvasni, de végül általában elvetem vagy ellustálkodom az ötletet és valami más foglalatosság után nézek. Nemcsak az idegen nyelveken való olvasást hanyagolom, hanem filmeket is általában csak szinkronosan szeretek nézni. Mindent csak magyarul vagyok hajlandó nézni, olvasni, követni (egy-két ritka alkalmat kivéve). Hát most ideje ezen is változtatni. Ennek első állomásaként vágtam bele Flylady könyvébe, aki elvarázsolt már az első oldalakon, úgyhogy nemsoká hozok róla és módszereiről is egy-két bejegyzést.

előre

A háztartás megregulázása után a blogon is körültekintőbbnek kell lennem egy kicsit. Sokszor hanyag és felületes vagyok ugyanis, ezért néha megfeledkezem egy jópofa bejegyzésről és hetekkel később veszem csak észre, hogy elfelejtettem posztolni, de akkor már csöppet sem aktuális. Erre is találtam egy nagyon jó megoldást Daily Dorothy oldalán az éves blogtervező cikkében. Ezentúl ezt fogom alkalmazni és remélhetőleg nem kell húsvétkor azon bosszankodnom, hogy megtaláltam egy jó kis karácsonyi bejegyzést, de várnom kell jó néhány hónapot, hogy posztolhassam. Dorothy bejegyzései amúgy is mindig magukkal ragadnak, imádom az írásról, olvasásról, kreatív tevékenységről szóló-, vagyis az összes bejegyzését. Szívből ajánlom bloggereknek és minden olvasónak egyaránt!

Igyekszem határidőket kitűzni és be is tartani azokat, hisz ha egy valamit megtanultam az eddig olvasottakból, akkor az az, hogy határidő nélkül a célok és tervek csak hiú ábrándok és légüres álmodozások maradnak. A határidő egy olyan csodamódszer, amelynek előnyeit ki kell élveznem és használnom. Ezen kívül fontos írásban tervezni és listákat írni, ennek hasznosságáról már jó magam is írtam bejegyzéseket.

Ezen kívül még több motiváló könyvet szándékozom olvasni és a belőlük merített tanácsokra jobban odafigyelni.

Betartani, hogy minden nap írjak valamennyit, legyen az bármilyen téma is. Bár eddig is írtam valamicskét minden nap, de most már a naplós, hálanaplós bejegyzéseket nem számolom bele. Meg kell erőltetnem magam és a lustaságot felszámolva minden nap a gép elé ülni és írni, alkotni valamit.

Nem feledkezem meg a pénzügyeimről sem. Az újévi perselynek köszönhetően ezentúl odafigyelek a megtakarításaimra és minden hétvégén belekerül az üvegbe az a bizonyos összeg, hogy kézzel fogható bizonyítékát is lássam, van értelme ilyen sokat dolgozni. Aztán, hogy ebből egy egyszerű megtakarítás lesz, vagy egy jó kis nyaralás, az már a jövő kérdése. A lényeg a jelen: félretenni, kitartani, gazdagabbá válni tapasztalatokban és anyagiakban is.

Amit nem tudok, azt megnézem: erről a témáról a könyvemben is szóltam egy bekezdés elejéig. Sokszor előfordult már velem, hogy ha hallottam egy idegen szót, vagy ismeretlen kifejezést, akkor elhatároztam, hogy azonnal utána nézek. Ha nem tudok elhelyezni egy országot az elmémben megjelenő térképen, akkor azonnal megnézem, hogy hol van. Aztán persze az ilyen apró terveknek az a vége, hogy lassan, de biztosan megfeledkezem róluk. Mostantól nem így lesz…

Neked mik a terveid?

2 responses to “Ráncba szedem az életem

  1. Dóri szerint:

    De örülök, hogy használod te is blogtervezőt 🙂 Remélem, hogy tényleg segíteni fog majd a rendszerezésben. Köszönöm a kedves szavakat ♥

    • manetti9 szerint:

      Már most sokat segített, úgyhogy mégegyszer köszi! 🙂 Én is kacérkodtam régebben a gondolattal, hogy táblázatkezelőben könnyebben vezethetném a dolgokat, de így sokkal könnyebb, hogy te megalkottad ezt a jópofa és hasznos kis dolgot. 🙂

Vélemény, hozzászólás?

