Türkiztoll

Színezd ki vele a hétköznapokat! :)

A hétköznap tízparancsolata

- június 3, 2015

Nemrég rábukkantam egy igen hasznos listára, amit igazán jó lenne megfogadni, betartani és a mindennapok részévé tenni. Végigolvasva az egyes tételeket néha hangosan felkacagva, néha pedig csak szemlesütve konstatáltam, hogy ez nem lehet a hétköznapok tízparancsolata, hisz ez nekem túl nagy kihívás. Egyenként olvasva persze egyetértően bólintottam minden egyes tétel után, összességében azonban szinte hihetetlen elvárásnak tűnik az egész. Jó, tudom, nem kell mindent egyszerre teljesíteni és egyik napról a másikra szentté avatni magam, mégis, azért elcsodálkozni ér: jéééé, így is lehet játszani az élet nevű játékot.

Azt kívánom, bárcsak legalább heti egyszer lehetnék ennyire jó, bátor, tettrekész és erős. Hát még ha minden nap…🙂

Na jó, nem húzom tovább az időt, következzék inkább a lista.

szentekigykezdtek

A szentek így kezdték

Próbáld meg egy napra te is

1. A mai napon öntudatos keresztényként akarok élni, tisztában vagyok vele, hogy nem tudok minden problémát egy nap alatt megoldani.
2. A mai napon ügyelek külsőmre: szerényen és tisztán öltözködöm; nem hangoskodom; udvarias leszek; nem bírálok senkit; először magamat javítom meg és nem másokat.
3. Ma igazán örvendeni fogok, mert tudom, hogy nemcsak a túlvilágon, hanem már a földön is boldog lehetek.
4. Én fogok ma alkalmazkodni, nem másoktól várom ezt.
5. A mai napon legalább tíz percnyi időt fordítok lelki olvasmányra: a testnek szükséges a táplálék, a léleknek még inkább.
6. A mai napon jót teszek valakivel, de azt nem kürtölöm szét.
7. Mai napra kigondolok egy programot, ami kizárja a kapkodást és a bizonytalanságot.
8. A mai napon erős meggyőződésem lesz, hogy a Gondviselés jóvoltából és segítségével – minden látszat ellenére – mintha egyedül én lennék csak a világon.
9. A mai napon elvégzek egy olyan munkát, ami nincsen kedvemre. Ha megsértődöm valamiért, nem mutatom ki.
10. Ma bátor leszek. Hiszek a szépben és a jóban.

(Boldog XXIII. János: A hétköznap tízparancsolata)

Hirtelen azt sem tudnám, hogy melyiket akarjam, hisz annyi szép és jó van benne. Nem bírálok senkit, én alkalmazkodom és nem másoktól várom el, nem kapkodok és bizonytalankodom, bízok a gondviselésben, ha megsértődöm nem mutatom ki, ma bátor leszek… Hmm… Jól hangzik. Tudom, egyszerre csak egyet, csak szépen, csak lassan, csak sorjában.🙂

Neked melyik a kedvenced?


2 responses to “A hétköznap tízparancsolata

  1. dudahangulena szerint:

    A nyolcast nem értem. :S

  2. manetti9 szerint:

    Drága Lénám!

    Megnyugtatlak, nem vagy egyedül!🙂
    Én is többször végigolvastam, mielőtt posztoltam a cikket, arra gyanakodtam, talán elírás és sokat morfondíroztam rajta. Majd a következő megállapításra jutottam: talán úgy érti, hogy néha kicsit lehetünk önzők és csak magunkra figyelhetünk ( bár ez nem igazán hangzik keresztényinek), hogy a külvilágot teljesen kizárva meghalljuk a belső hangunkat. Hisz a változásokat mindig önmagunkban kell elkezdeni, befelé kell figyelni, mielőtt a világot akarnánk megváltoztatni.
    Másrészt lehet, hogy arról van szó, hogy mintha egyedül lennék a világon, a mai nap egyedül kell szembenéznem a saját problémáimmal, egyedül kell megoldást keresni rájuk, vagy legalábbis megpróbálni azt. Ez alkalommal tapasztani, tanulni fogok és nem egyből segítséget kérni, nem hárítani, nem valaki másra kenni a felelősséget és nem ujjal mutogatni, hanem végre a saját lábamra állok és rálépek az útra, amit nekem szántak. A mai nap végre megtanulom a leckét, hogy minden okkal történik az életemben.
    Nem tudom melyik lehet a helyes megoldás, talán egyik sem. Ezek az én elképzeléseim.🙂
    Egyéb ötlet? Valaki? Bárki?🙂

Vélemény, hozzászólás?

