Türkiztoll

Színezd ki vele a hétköznapokat! :)

Kifestőkönyv felnőtteknek

- június 17, 2015

Manapság új hóbort dívik a felnőttek körében, mégpedig a kisfestő láz. Igen, nemcsak gyerekek kifestőzhetnek, hanem bizony néha a felnőtteknek is szabad. Legalábbis ezt az elvet vallja Johanna Basford, brit illusztrátor, akinek már a második felnőtteknek szóló kifestőkönyve jelenik meg idén.

Első kötete a Titkos kert volt, most pedig már az Elvarázsolt erdő is megjelent. A könyvekből eddig több millió példány fogyott világszerte, így a nagy sikerre való tekintettek hamarosan érkezik a harmadik rész is, Elveszett óceán címmel. Bővebben itt olvashattok a hölgyről és könyvekről és megcsodálhatjátok néhány képét is.

enchanted forrest

Emlékszem néhány éve amikor az unokahúgomra felügyeltem nap, mint nap milyen lelkesen segítettem neki a színezésben. Egyenesen élveztem, ahogy a fekete fehér papírlapok életre kelnek és a szivárvány minden színében pompáznak. Már akkor rájöttem, hogy szégyen, nem szégyen, a kifestőkönyvek igenis nagyon jól elszórakoztatnak egy felnőttet is, nem csak egy gyermeket. Néha el is ragadtattam magam és jobban élveztem a dolgot, mint a négyéves unokahúgom. Sőt, egy idő után kezdett zavarni, hogy ő folyton kimegy a vonalból és korrigálni próbáltam. Aztán rájöttem, hogy gyerek még és végső soron ez az ő játéka, nem az enyém. Én csak felügyelek, megfigyelek és besegítek, vagy néha puffogok, mert nekem jobban menne a kifestés.🙂

A színezés nem csak jó buli, de nagyon sok pozitív, terápiás hatása is van. Az ember egyfajta meditatív állapotba kerül egy idő után, amikor már nagyon koncentrál, később pedig teljesen belefeledkezik a tevékenységbe. Ilyenkor az agyunk egy másik üzemmódba kapcsol, megfeledkezünk a problémákról, néhány percre elfelejtünk aggódni, tehát kiváló stresszkezelő hobbi és kikapcsolódási lehetőség is egyben. Pontosan ezt a célt szolgálják a mandalák is, amelyek szintén felnőtteknek szóló kifestők. Minél bonyolultabbat választ az ember, annál jobban belefeledkezik ebbe a nagyszerű időtöltésbe, így annál nagyobb és több pozitív hatást fejtenek ki. Még jobb, ha valamilyen kellemes zenét is felteszünk, ami jobban segít minket ellazulni, hogy még teljesebben átadhassuk magunkat ennek a gyermeki örömnek. Legalább annyira szórakoztató és érdekes, mint például a kőfestés, amiről egyszer már írtam itt a blogon.

Fellelkesedtem és gyorsan rá is kerestem néhány oldalra, ahol csodálatos képeket találtam. Hisz nem muszáj mindjárt megrendelni ezeket a kifestőket, előtte megnézhetjük, hogy valóban tetszik-e a dolog, vagy csak egy múló szeszélyről van szó. Elég, ha böngészünk egy kicsit a neten és máris rábukkanunk egy-egy gyönyörű darabra. A végeredménynek pedig csakis a kreativitásunk és persze a színes ceruzáink száma szab határt.

Remek képeket találsz például itt, itt, vagy itt.

Nos, kinek van kedve velem tartani?🙂

Kapcsolódó bejegyzések:

Kőfestés

Mantrázz!


7 responses to “Kifestőkönyv felnőtteknek

  1. Bogcsi szerint:

    Én bizti veled tartok.(Idén is, köveket is festettem tavaly.) A nyàri “must have” listàmon van egy ilyen színezô….

  2. Bogcsi szerint:

    Én is kerestem, pinteresten talàltam sok sok ötletet … Hmmm….

  3. […] hogy beszerezzek egy felnőtteknek szánt kifestőt. Örömmel láttam a Türkiztoll blogon cikket erről a témáról. És pénteken este, amikor egyedül voltam itthon, leültem színezni. ♥ És végül, de nem […]

  4. […] szórakoztatja sőt még “hasznukra is válik”. Még nyár elején a Türkiztoll-on a Kifestőkönyv felnőtteknek c. bejegyzés hozta meg a kedvet a színezéshez. Először az internetről letöltött mintákon […]

Vélemény, hozzászólás?

