Türkiztoll

Színezd ki vele a hétköznapokat! :)

Writing buddy

- augusztus 7, 2015

A nanowrimonál hallottam először erről a kifejezésről, ami afféle írócimborát jelent. Igen hasznos, ha egy írónak van egy ilyen barátja. Nem biztos ugyanis, hogy a férjemmel, a barátnőimmel, vagy a rokonaimmal jól el tudok beszélgetni az írásról. Megértjük egymást az élet bármely, vagy nagyon sok területén, de egy írócimbora mégis csak írócimbora.

Irigykedve olvastam Gretchen Rubin sorait, amikor arról ír, hogy milyen boldoggá tette, amikor végre rátalált ő is a saját writing buddy-jára. Azt gondoltam, de jó neki, bárcsak nekem is lenne! De író cimborát találni nem is olyan könnyű, mint az gondolná az ember. Néha “egyszerű”, mezei cimborákat találni sem olyan sima ügy, hát még írócimbit. Hisz az írók nem szaladgálnak csapatostul az utcán, nem olyan könnyű rábukkannunk egyre.

20150616_091309

Néhány hete azonban mégis olyan szerencse és megtiszteltetés ért, hogy megtaláltam az én kis írói foltomat, vagy éppen zsákomat, ahogy tetszik. Van egy néni az idősek otthonában, aki beköltözése óta nagyon szimpatikus nekem. Első pillantásra láttam, hogy csak jó, sőt nagyszerű ember lehet. Szinte a szeme is mosolyog, az ilyenekről már messziről megállapítom, hogy rokonlelkek vagyunk és biztos barátság fog szövődni köztünk. Nos, valahogy így kezdődött a mi történetünk…

Körülbelül két éve ismerem és ez alatt az idő alatt szinte mindenről kiválóan elbeszélgettünk a kezdetektől fogva. Legyen téma a család, a haza, vagy épp a munka, mi nagyon jól megérjük egymást. Ez a néni eredetileg német, így nagyon sokat beszélgetünk Európáról, a közös szokásainkról, hagyományainkról. Néhány hete azonban valahogy szóba került az írás is és megemlítette, hogy írt egy könyvet. Nagyon elcsodálkoztam és egyből faggatni kezdtem. Persze nem kellett erőszakosnak lennem, mert nagyon hamar közös pályára kerültünk és szinte egymást szavába vágva osztoztunk az irodalmi élményekben. Elárultam neki, hogy én is írtam már egy könyvet és hogy az írás napi szinten jelen van az életemben. Megmutatta könyvét és kölcsön is adta, azóta is azt olvasom. A régi időkről van szó benne, a nagyszülei levelezéséről, igazán érdekes, feltárja a háborús időket.

Azóta akárhányszor találkozunk mindig szóba kerül az írás, ez lett kedvenc közös témánk és szenvedélyünk. Kikérjük egymás tanácsát, megvitatunk dolgokat, vagy csak úgy nagy általánosságban beszélgetünk irodalomról, írásról, ihletről és inspirációról.

Nemrég volt a néni születésnapja és én természetesen megajándékoztam. Mindenképpen valami írással kapcsolatos ajándékban gondolkodtam. Először egy szép naplóra, vagy tollra gondoltam, de aztán ezeket hamar elvetettem, mivel ez a 77 éves néni csakis számítógépen hajlandó írni.🙂

Miután már nem kerestem görcsösen a tökéletes ajándékot, az egyszer csak szembejött velem. Egy kis ajándékboltban bukkantam rá egy hálakőre, amelybe az inspiráció feliratot vésték. Amikor megpillantottam, rögtön tudtam, hogy ennél szebb ajándékot nem is tudnék elképzelni az én újdonsült írócimborámnak és barátnőmnek. Át is adtam neki a születésnapján és ő mérhetetlenül örült neki. A dolgozószobájába tette az asztalára, hogy mindig kéznél és szem előtt legyen, ha szüksége van egy kis inspirációra.🙂


2 responses to “Writing buddy

  1. Bogcsi szerint:

    Szívmelengető történet.

Vélemény, hozzászólás?

