Türkiztoll

Színezd ki vele a hétköznapokat! :)

Bezzeg az én időmben

- szeptember 18, 2015

Gyerekként biztosan te is szembesültél azzal, hogy a szüleid, az idősebb rokonok, vagy egy ismerős a következő riposzttal hárított el egy kérést, vagy egy panaszos kijelentésedet: Bezzeg az én időmben…

… nekünk nem volt ilyen szép ruhánk,

… nekünk nem volt ennyi játékunk,

…mi sokkal több házimunkát végeztünk,

… gyalog jártunk iskolába,

… nem feleseltünk a szüleinkkel,

… nem pimaszkodtunk a tanárainkkal, különben körmös járt érte, stb.

A sort persze folytathatnám a végtelenségig. Ezzel a problémával küzd a középiskolás Horváth Kati is, aki valahányszor kérni szeretne valamit, már automatikusan tudja is, milyen választ kap majd édesanyjától: Bezzeg az én időmben. Kati kívülről fújja ezeket a monológokat, mégis minden egyes alkalommal végighallgatja őket mosogatás közben.🙂

bezzegazenidomben

Ez egy kedves, barátságos, bűbájos és humoros történet annak ellenére, hogy komor időkben, a második világháború idején, Magyarország hadba lépése előtt játszódik. Ez mégsem szomorítja el az olvasót, mert végig szerethető marad az egész sztori, különösen Kati személye, akivel már az első oldalakon azonosul az ember lánya.

Rég nevettem hangosan ennyit egy könyvön és persze bizonyos részeket meg is könnyeztem. Jelen van benne végig a gyermeki fantázia, jóság, humor, őszinteség és ártatlanság. Ezekről olyan jó olvasni, szinte belekerülünk az egész történetbe mi magunk is és persze önkéntelenül visszarepülünk a gyermekévekbe.

Horváth Kati kitűnő tanuló, szegény család gyermekeként ösztöndíjas a kereskedelmi középiskolában. Róla szól a könyv, a mindennapjairól, hogyan korrepetál másokat iskola után és hogyan gyűlik meg baja néha két kisebb húgával. Kati egy nap kitalál magának egy képzeletbeli szerelmet, Lacit, csak mert az osztálytársai olyan sokat nyaggatják, hogy miért nincs még fiúja. Később Laci valami csoda folytán valósággá válik és felbukkan Kati életében. Ráadásul épp egy olyan pillanatban, amikor a legkevésbé sem várná.

Fehér Klára csodás meséje ez iskolás évekről, diákszerelemről, barátságról és családról. Egy magával ragadó történet felnőtteknek és kamaszoknak egyaránt, amit én tiszta szívből ajánlok minden kedves olvasómnak. Ha egy kicsit lassítanál, kiszakadnál a mindennapok egyformaságából, akkor kukkants bele mindenképp!

Ha szeretnél egy olyan könyvet, amelynek olvasása közben egyfolytában mosolyoghatnékod támad, akkor a Bezzeg az én időmben neked szól. Ha szívesen beleolvasnál, akkor megteheted máris, a Mek oldalán megtalálod a könyvet.

Jó szórakozást!🙂

 


2 responses to “Bezzeg az én időmben

  1. Bogcsi szerint:

    Jajj én imádok (képzeletben) visszautazni a kamaszkorba! Bizti beleolvasok. Kb. 3 hete olvastam a Zabhegyezőt…🙂

  2. manetti9 szerint:

    Én már most tudom, hogy tetszeni fog, de azért majd írd meg!🙂

Vélemény, hozzászólás?

