Türkiztoll

Színezd ki vele a hétköznapokat! :)

Csináld magad világítótorony

- szeptember 25, 2015

A minap ücsörögtem az erkélyen és csak úgy hallgattam az esőcseppek kopogását, miközben kiskutyámat cirógattam, aki az ölemben ült. Elmerengtem növényeim szépségében és örültem neki, hogy még ilyen sok virágzik közülük. Akaratlanul is megérintett azonban a gondolat, hogy így szeptember vége felé közeledve lassan szirmot fognak bontani és elköszönnek tőlem jó néhány hónapra. Legközelebb csak tavasszal gyönyörködhetem majd újra színes pompájukban. Körbenéztem, hogy mit fogok akkor csodálni, hisz mégiscsak ők tágas teraszom ékei. Van ugyan egy-két aranyos madáretetőm és kolibrit etető is, meg egy tányér telis tele szép kagylókkal, de ez minden, amit majd télen nézhetek.

Ekkor eszembe jutott, hogy nemrégiben az idősek otthonában a lakók mivel ütötték el az időt. A kézműves foglalkozáson világítótornyot készítettek. Amikor először az egyikük megemlítette, csak legyintettem és őszintén szólva kicsit le is fitymáltam a tervet. Azt gondoltam, ugyan miféle remekművek lesznek abból. Utólag rájöttem, hogy milyen kishitű is voltam. Megpillantva ugyanis a kész kis tornyokat, enyhén szólva is leesett az állam. Nem gondoltam volna, hogy igazi csodát képesek kihozni az én öreg barátaim ilyen kevés és olcsó alapanyagból.

lighthouse

Aztán ezen a bizonyos esős napon, az erkélyen ücsörögve vettem magamnak a bátorságot, hogy kacérkodjak a gondolattal, talán én magam is megpróbálhatnám. Arra gondoltam, hogy hétvégén neki is látok a nagy munkának. Hisz mégis mi veszíteni valóm lehet? Ha a nyolcvan-kilencven éves nénikéknek sikerült, akkor a hozzám hasonló kétbalkezes ezermesterek is kaphatnak egy esélyt.🙂 Így hát döntöttem, amint szabadidőm engedi, beszerzem én is a szükséges alapanyagokat és nekilátok a világítótorony gyártási hadműveletnek. Csak a biztonság kedvéért, hogy ősszel és télen is legyen miben gyönyörködnöm a teraszon.

Most egyelőre legyen annyi elég, hogy megosztom veletek is azt az oldalt, ahol bővebb információkat kaphatunk a toronykészítés mesterségéről. Persze ezen kívül még rengeteg más lap is foglalkozik a témával, ez csupán az első volt, amit kidobott a keresőm. Válogassatok kedvetekre! Vigyázat! Az oldalon profi remekművek is találhatok, ezek ne szegjék kedvét egyetlen bátortalan vállalkozónak sem! Úgy gondolom, ha az idősek otthona lakói megbirkóztak a feladattal, akkor nekünk is menni fog.

Amire szükséged lesz:

  • Néhány különböző méretű cserép
  • Festék
  • Ragasztó
  • Napelemes égő, vagy gyertya, attól függően, hogy melyik verziót választod

A cserepeket fesd le, vagy fújd le festékkel, attól függően, hogy mi áll rendelkezésedre. Hagyj időt nekik, hogy jól száradjanak meg, ne kapkodd el! Miután már teljesen szárazak, ragaszd egymásba a cserepeket növekvő sorrendben. A tetejére pedig helyezd el a napelemes égőt, vagy gyertyát, amelyiket választod. Ezzel kész is a saját készítésű világítótornyod, amin egész évben legeltetheted a szemed. Lehet a kerted dísze, az erkélyed éke, vagy épp egy jópofa vendégváró a bejárati ajtód mellett. Vedd be a gyerekeket és a nagyszülőket is a munkába, így még jobb szórakozás és senki sem unatkozik, nem mellesleg mindenki gyönyörködhet a saját maga készített világítótoronyba. Segítségül elhoztam egy nagyon egyszerű, ám annál beszédesebb képekből álló videót. Ezen kívül persze millió verziót és továbbfejlesztett változatokat is találsz, ha neked ez túl egyszerű lenne. Kalandra fel! Ki tart velem?

A bátor vállalkozóktól szívesen várom majd a beszámolókat, fotókat, a kész művekről!🙂

 


Vélemény, hozzászólás?

