Türkiztoll

Színezd ki vele a hétköznapokat! :)

Hajnali töprengés

- október 23, 2015

Ezt a bejegyzést már jó néhány hete megírtam és azóta is vázlatként várakozott a sorára a többi kis cimborájával együtt. A tartalma mindig aktuális, egy örökké időszerű témáról, az álmatlan éjszakákról, a hajnali töprengésekről és a gondokon való felesleges rágódásról szól. Következzék hát az én örökzöld zöldségem, ami remélem nektek is segítségetekre lesz. Ha mást nem, akkor vígasz gyanánt, hogy nem vagytok egyedül…

Néha úgy kirohannék a világból. Volt már veled is ilyen? Túl sok a munka, túl sok a stressz, a főnök is elviselhetetlen, vagy csak úgy szimplán idegesít még a jelenléte is. Itthon meg tovább stresszelem magam a felesleges információáradattal és azzal fárasztom szegény meggyötört elmémet, hogy a facebookon görgeteg még több információ utána kutatva, ahelyett hogy… Ahelyett, hogy kikapcsolnék, lazítanék egy kicsit.

Így nem ér nagy meglepetésként, ha hajnalban arra ébredek, hogy a gondolatok nem hagynak pihenni. Túlhajszolom magam fizikailag és mentálisan is, aztán meg csodálkozok rajta, hogy reggel négykor a plafont bámulom ahelyett, hogy épp a másik oldalamra fordulnék és az igazak álmát aludnám.

sleepless-nights

Néha túl sok, néha elég mindenből és mindenkiből. Jó lenne ilyenkor –  ha nem is a világ végére – legalább Spanyolországig elrohanni és ott részt venni a Camminon. Elrohanni a teendők, a felelősség elől, csak úgy hagyni csapot papot és lelécelni egy kicsit. Egy hónapig csak menni és menni. Csak akkor beszélni, amikor én akarok, akkor megállni, amikor szükségem van rá és akkor enni, amikor megéhezem. Friss levegőt szívni, szép tájakat látni, elszakadni a modern kor nyavalyáitól, a sok kütyütől, az internettől. Eltávolodni egy kicsit mindentől ami olyan ismerős, idegenbe menni, világot látni, fejest ugrani az ismeretlenbe. Hajh, de szép is volna!🙂

De az ember nem mindig teheti ezt meg, mert ott van az a fránya de. Képzelődni azonban szabad, sőt kötelező. Néha csak így lehet túlélni a hétköznapokat. Általában már az is felszabadító, ha gondolatban elkalandozok egy kicsit. Ilyenkor muszáj kihasználnom ezt az időt, ha már ébren fetrengek, álmatlanul. Akkor csapjunk a lovak közé és legyen hasznos ez az álmatlan éjszaka! Nos, valahogy így telt a szerda hajnalom is. Az is csak egy volt azok közül az álmatlan éjszakák közül, amikor kínomban már a holdat is ugatnám, csak történjen végre valamit. Utólag egyáltalán nem bánom, mert fejemben megszületett két bejegyzés ötlete ( most épp az egyiket olvasod), egy mese és egy regény vázlata is. Talán mégiscsak lehet haszna annak is, ha néha besokall az ember. És ha Spanyolországig nem is szaladtam el, azért megterveztem, hogy másnap mivel hozhatnám egy kicsit rendbe megsebzett testemet, lelkemet és szellememet. Igen, mert hogy van más megoldás is, nem csak kirohanni a világból. .

sleepless-nights (1)

A legviccesebb az az egészben, hogy mire reggel az ébresztőórám csörgött, olyan mélyen aludtam, hogy azt sem tudtam hol vagyok. Úgy látszik a túl sok ötletelésbe végül mégiscsak sikerült belealudnom. Ha másra nem, hát altatónak biztosan jó a tervezés. Akkor már egyáltalán nem láttam olyan sötéten a dolgokat, mint hajnalban. Egyrészt volt időm alaposan átrágni és átgondolni mindent és a buddhisták listaíró módszerét követve hamar tisztáztam magamban, hogy két hét múlva valószínűleg már csak nevetni fogok azon, amin most rágódom, vagy nem is fogok rá emlékezni. Másrészt, annyi jó ötletem támadt ez alatt az egy-két álmatlan órácska alatt, hogy ha másért nem, értük biztosan megérte egy kis álmatlan forgolódás.

Mivel szerdán szabadnapos voltam, így nem bántam a hajnali ébrenlétet. Csak reggel kellett az étterembe bemennem pár órára, de azt fél lábbal is kibírtam. Különben is, ez a munka nekem amúgy sem munka igazán, én inkább reggeli meditációnak és ötletelésnek nevezem. Ilyenkor támadnak ugyanis a legjobb gondolataim, amit később felhasználok bejegyzésekben, vagy könyvekben.

Később sétáltam egy jó nagyot Mandyvel, ami azonnal megtette jótékony hatásait, sokkal felszabadultabban éreztem magam. Finom és egészséges ételeket készítettem magamnak, majd felhívtam az anyukámat és jó hosszasan elbeszélgettünk. Délután nekiálltam lejegyzetelni a hajnali ötleteket és a sok írástól még jobb lett a hangulatom. A munka mindig jótékony hatással van az ember lányára, még akkor is, ha tiltakozik ellene és semmi kedve hozzá. Utólag mindig azt mondom, na, mégiscsak megérte. Legalábbis nálam mindig beválik, nem tudom, ti hogy vagytok vele.

legendssay

Később olvastam is, majd néztem a farm ahol élünket, ami megint beváltotta hozzáfűzött reményeimet. Vagyis elrepített egy olyan csodavilágba, ahol nincs nyüzsgés, nincs erőszak, nincs túl sok információ, csak könnyed szórakozás, kedves emberek, vidéki idill és kalandos történetet. Most sem kellett csalódnom Ingallsékben, ez alkalommal is kiváló vendéglátók voltak.

Aztán volt egy kis meseolvasás és meseírás is. Napoztam az erkélyen a kiskutyámmal és közben gyönyörködtem a még mindig szorgalmasan virágzó növényeimben.

Mindezek mellett kevesebbszer kukkantottam rá a netre és volt egy kis om mani padme hum is, csak a lelkem simogatása végett.🙂 Valahogy így telt ez a nap, ami ahhoz képest ahogy indult, végül egész jól végződött.

Neked mi a praktikád álmatlan éjszakák ellen?


2 responses to “Hajnali töprengés

  1. Anami Blog szerint:

    En pont ilyen ejszakakon vagyok tul ezen a heten – tulporgettem az agyam, es olyan faradt vagyok, hogy attol nem tudok rendesen aludni. Ilyenkor igyekszem tobbet meditalni, kevesebbet logni a telefonomon es csak ugy beszippantani a jelen pillanatot.

  2. manetti9 szerint:

    Remélem már túl vagy a nehéz éjszakákon és sikerült azóta kipihenned magad!🙂

Vélemény, hozzászólás?

