Türkiztoll

Színezd ki vele a hétköznapokat! :)

Nanowrimo 2015, avagy regényíró verseny a saját szabályaimmal

- október 30, 2015

Rutinos olvasóim már többször olvashattak itt a blogon a Nanowrimoról, arról a furcsán csengő mozaikszóról, ami a nemzetközi regényíró hónapot jelenti. Két éve indultam először és teljesítettem is ezt az eleinte lehetetlennek tűnő kihívást. Én magam sem hittem, de végül bebizonyítottam még magamnak is, hogy egy hónap alatt valóban be lehet fejezni egy regényt. A nagy nemzetközi versenyt minden év novemberében rendezik, ami már csak azért is tökéletes, mert karácsonyra kezedben tarthatod saját regényedet. A cél csupán annyi, hogy napi 1667 szó megírásával hónap végére meglegyen az 50,000 szavas remekműved.

flowandtype

Tavaly nem vettem részt a nagy megmérettetésben, mert épp egy már elkezdett művemen dolgoztam és nem akartam megtörni annak lendületét. Idén viszont úgy döntöttem, hogy ismét ringbe szállok. Néhány változtatást azonban megengedek magamnak, nem ragaszkodom mereven a szabályokhoz. Bár fő szabály, hogy nincs szabály, de alapelvek mégis vannak. Az a jó a Nanowrimoban, hogy bármikor belevághatunk, nem muszáj ragaszkodnunk a novemberhez. Így én most megteszem, már októberben néhány nappal ezelőtt elindultam az egyhónapos úton. Ennek a korai kezdésnek egészen egyszerű oka van. Most támadt egy remek ötletem és én ezt az ötletgyurmát tovább akarom gyúrni, márpedig addig, amíg friss, képlékeny és kedvemre formázhatom. Mert eredeti terveim szerint idén sem indultam volna, ám egy álmatlan éjszakán meglátogatott egy történet, amit már rég el is felejtettem. Eme különös sugallat hatására úgy döntöttem, hogy ez a sztori tetszik annyira, hogy egy hónapot feláldozzák az írás oltárán, a többit meg majd meglátjuk.

A másik dolog, amiben szintén nem fogom a Nano hagyományait követni, az a mennyiséget jelenti. Meg vagyok róla győződve ugyanis, hogy nem attól lesz egy könyv igazi könyv, hogy pontosan ötvenezer szóból áll. Egyáltalán nem! Írtam én már 57000 és 40000 szavas könyvet is. Egyiknél sem az állított meg, hogy elértem az álomhatárt, hanem egyszerűen akkor épp annyi volt bennem. És az az írás lényege, abban van a szépsége, hogy nincsenek szabályok. Így elkezdem írni és lesz, ami lesz. A lényeg, hogy minden nap írjak, nem ragaszkodom a napi 1667 szóhoz sem. Ezer körül jó lenne minden nap teljesíteni, de tisztában vagyok vele, hogy lesznek rosszabb és jobb napok is, illetve lesznek nagyon elfoglalt napjaim is, amikor majd egyáltalán nem lesz időm írni, így a kiesett részeket a szabadnapokon fogom pótolni. De erről szól a Nanowrimo. Egy kihívás, amiben versenyre hívom önmagam és teljesítem azt, ami sokak számára teljesíthetetlennek tűnik, vagyis lehetségessé varázsolom a lehetetlent. És ki tudja, talán egy újabb könyv születik majd ebből a kis történetből, ami egyre jobban bontogatja szárnyait, minél gyakrabban eszembe jut. Ha pedig elakadok benne, akkor folytatom azt a megkezdett három-négy könyvet, amiket félbehagytam és most is ücsörögve várnak rám, hogy továbbbontsam a történetüket.

Talán elmarad egy-két bejegyzés ebben a hónapban, de remélem elnézitek nekem ezt a kis hiányosságot. Ígérem, megteszek minden tőlem telhetőt, hogy ne haljon ki teljesen a blog.🙂

Nos, remélem sikerült meghoznom a kedveteket az íráshoz kedves olvasóim és néhányatok lesz olyan bátor, hogy megmérettesse magát akár októberben akár novemberben, akár máskor

Kinek van kedve velem tartani?

Kapcsolódó bejegyzések:

Beszéljünk az írásról!

Nanowrimo 2014

Felkészülés

Utolsó felhívás keringőre

Alex és Emma – regény az életünk

Pro és kontra Nano ügyben

Köszönet a gépírástanáromnak


Vélemény, hozzászólás?

