Türkiztoll

Színezd ki vele a hétköznapokat! :)

Vasárnapi tanmese – Az élet egy hullámvasút

- április 24, 2016

rollercoaster-603x401

“… Ma elmentem a vidámpark előtt. … sokáig álltam a hullámvasút előtt és észrevettem, hogy az emberek többsége izgatott várakozással száll fel rá, de amikor elindul, majd meghalnak félelmükben, és kiabálnak,hogy állítsák le a gépet. Akkor most mit akarnak? Ők választották az izgalmat! Hát nem elég elszántak, hogy végigcsinálják? Talán azt gondolják,hogy ehelyett az esztelen száguldozás helyett jobban tették volna, ha fölülnek egy körhintára és egyhelyben forognak?… A hullámvasút az én életem, az élet kemény és szédítő játék, az élet ejtőernyőzés, kockázatvállalás, esések és kelések sorozata, hegymászás, vágy, hogy fölérjünk a csúcsra és csalódás,ha nem sikerül. … ha rám tör a rosszkedv, mindig a vidámparkra fogok gondolni. Ha egyszer arra ébrednék, hogy a hullámvasúton ülök, vajon mit éreznék? Hát igen, első gondolatom biztosan az volna, hogy fogságba estem és halálra rémülnék minden kanyartól, hányingerem lenne és ki akarnék szállni. De ha bízom abban, hogy minden kanyar a sorsom része, hogy Isten irányítja a gépezetet, akkor a rémálomból kaland lesz. Pontosan az lesz belőle, ami kezdettől fogva volt: hullámvasút, biztonságos játék, egy utazás, ami véget ér egyszer, de amíg tart, addig arra késztet, hogy gyönyörködjek a tájban, és sikoltozzak örömömben….”

(Paulo Coelho: Tizenegy perc)


Vélemény, hozzászólás?

