Türkiztoll

Színezd ki vele a hétköznapokat! :)

Olvasás éjszakája 2015

- október 9, 2015

Holnap, azaz október 10-én, szombaton éjféltől ismét indul az olvasás éjszakája, már sokadik alkalommal.

Lehet, hogy igazi könyvmoly vagy és általában nálad minden éjszaka az olvasásé a főszerep, ám ez egy különleges alkalom, hogy megoszd és együtt ünnepeld szenvedélyed másokkal, akik hozzád hasonlóan rajonganak a könyvekért. Az olvasás éjszakája hivatalos facebook oldalán sok-sok érdekességet, programot és információt találsz.

banner_851_olvasasejszakaja_2015_1

Egy rövidke ajánló listával készülök azon olvasóim számra, akik nem tudják még, hogy melyik könyvet is válasszák az olvasás éjszakáján. Bár általában időből és nem olvasnivalóból van hiány, biztos ami biztos, hoztam egy rövidke listát azon könyvekből, amelyek az én olvasómban most az első helyen állnak:

  • Csíkszentmihályi Mihály: Kreativitás
  • Stephen King: Az írásról
  • Szabó Magda: Születésnap
  • Michael Ende: Momo
  • Márai Sándor: Négy évszak
  • Mesék a szerelemről (MEK válogatás)
  • Oscar Wilde: A boldog herceg

Amint láthatjátok, vannak köztük örök klasszikusok, nagy kedvencek, új kedvencek és persze olyanok is, amikbe már századjára lapozok bele, mégis imádom őket.

Ha kedvetek támad egy kis szünetre két jó könyv között, akkor ajánlok egy alkalomhoz illő filmet is, A könyvtolvajt. Nekem egyik nagy kedvencem ez a mozi, én biztos, hogy ezzel fogok holnap este ünnepelni. 🙂

Te mit olvasol holnap éjjel?

Kapcsolódó bejegyzések:

Olvasás éjszakája

Olvasni jó!

Egy hely, ami csak a tiéd

Olvass mesét!

Álmatlan éjszakák

Lelkem egy darabja

Egy mesés bejegyzés


10 responses to “Olvasás éjszakája 2015

  1. Bogcsi szerint:

    El sem hiszem! Ende Momo-ja nekem is fenn van a telefonomon, A boldog herceggel együtt nagy gyerekkori kedvencem, … Gyakran olvaslak és sok mindenről hasonlóan gondolkodunk, de

  2. Bogcsi szerint:

    ez már “boszorkányság” … (Megint elküldtem véletlen idő előtt a választ, persze véletlenül… a nagy igyekezetben. Bocsi)

  3. Bogcsi szerint:

    ui: A filmet megszereztem, én is megnézem. Lelkifurdalásom maradt, hogy nem válaszoltam a kérdésre,amit feltettél. Mit olvasok? Egy humoros krimisorozatból az első könyvet: Agatha Raisin és a spenótos halálpite. Nagyon szeretem ezeket a kisvárosi krimiket, ilyenek a sütiskrimik is és a go-go girl sorozat. Remekül kikapcsol és nagyon szórakoztató.

  4. Bogcsi szerint:

    Az Agatha Raisin storyk viccesek. Az angliai vidéki életet kicsit úgy festi le az írónő, mint egy “karikatúrát”. Az első kötetben a nagyvárosból vidékre költöző Agatha próbál megbarátkozni az új életével. Nagy igyekezetében, hogy elfogadtassa magát a faluval, belekeveredik egy mérgezés haláleset miatti slamasztikába. Ebből kell kimásznia… Szerintem nagyon vicces a főszereplő karaktere. Egyszer pár éve kikölcsönöztem ezt a könyvet, de szerintem nem olvastam végig. Akkoriban Hannah Swensen volt a kedven főhősöm a sütiskrimik sorozatokból. Most újra elővettem ezt a történetet és alig tettem le. Fejős Évánál láttam, h az e-book kínálatban szerepel, mielőtt azt megvettem volna, előkerestem ezt a spenótpiés történetet és kicsit belekóstoltam a Mc. Beaton krimik világába. Én minden ilyen könnyed krimit szeretek. Persze, ha kellően társul az izgalmas történethez humor is, akkor főleg.Nagy bánatom, hogy a sütiskrimikből nem jelent meg újabb fordítás. Hannah Swensen korban közelebb van hozzám, amikor elkezdtem a sorozatot ezért is szerettem meg, sokszor átéreztem a helyzetét…. Ha nem lesz új fordítás, lehet angolul, eredeti nyelven folytatom.

  5. manetti9 szerint:

    Köszönöm szépen Bogcsi az ismertetőt!!!! Így legalább rajtam kívül az olvasók is belekukkanthatnak egy picit Agatha világába 🙂

  6. Bogcsi szerint:

    Ó, igazán nincs mit !

Hozzászólás